x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

לדעת יותר: אובדן כללי ואובדן להלכה

תאריך: 18/03/2015 14:40

אתם מתכננים לרכוש לכם רכב חדש משוק המשומשות וכבר מצאתם מכונית נחמדה עם קילומטראג' סביר ומראה שמור. אז לפני שאתם חותמים, עצרו רגע ותקדישו תשומת לב רבה למקור הרכב שמוצע למכירה.

בכל שנה מתרחשות עשרות אלפי תאונות דרכים וחלקן חמורות. בכל שנה חוזרים לשוק אלפי רכבים מסוכנים שעברו תאונות קשות, טופלו במוסכים לא מורשים ישראלים ופלסטיניים בשטחים.

רכבים אלה עוברים שיקום תוך החלפה לחלקים זולים, בסטנדרטים נמוכים ונמכרים לאנשים תמימים שאינם יודעים על עברם הבעייתי. תופעה בעייתית זאת הובאה לאחרונה לכנסת שאישרה את "חוק רישום חלקי החילוף".

איך קובעים את גובה הנזק?

כידוע, לאחר תאונה מגיע למוסך השמאי מטעם חברת הביטוח להאריך את הנזקים. השמאי בודק את כל החלקים שנפגעו ומתמחר אותם כמשומשים ברכב ישן או כחדשים.

את סך הנזקים משווה השמאי לערכו של הרכב לפני תאונה ואחוז הנזקים נגזר ממחיר הרכב בשנתון הנוכחי ומחיר החלפים המוחלפים.

זאת אומרת, שמכונית חדשה ששווה 100,000 ₪ צריכה להינזק בלפחות 60,000 ₪ בכדי שתוכרז טוטאל לוס. לעומתה מכונית משומשת ששווה 40,000 ₪ תוכרז טוטאל לוס כבר בנזק של 24,000 ₪.

לקריאה נוספת: נקודות למחשבה לפני שקונים רכב חדש או משומש

נכון הדבר גם באובדן להלכה והפעם תוכרז המכונית החדשה כבר במחיר 40,000 – 50,000 ₪ ואילו חברתה המשומשת תימכר לסוחר רכב בטווח המחירים: 16,000 – 20,000 ₪.

כולם בתוך הקומבינה - כששמאים עובדים עם חברות הביטוח הם נעשים נאמנים לאינטרסים שלהם ופה יש עניין ברור: עדיף "להתאמץ קצת" ולהגדיר תאונות חמורות בטווח ה- 40% – 50% ולשחרר רכבים לשיקום.

כולם נהנים ומרוויחים לכל אורך שרשרת המזון במצב זה, שמאים מקבלים יחס חם מהמערכת, חברות ביטוח נהנות מהחזרים על מכירה, מוסכים המשפצים ובסוף המאכרים שמוכרים. כולם נהנים ומרוויחים, חוץ מהבטיחות בכבישים והקונים התמימים.

לקריאה מורחבת: מה לבדוק לפני רכישת רכב משומש?

כיצד נבטיח שהרכב שאנו קונים אינו מוכרז "אובדן להלכה"?

הערת הזהרה ברישיון רכב - לאחרונה החלו ניסיונות כנים מטעם משרד התחבורה לסגור את הפרצה בנושא ולהבטיח שקיפות מלאה בהיסטוריה של החלפים והרכב. כיום חובת הדיווח חלה רק על בעלי מוסכים ושמאים. ציי רכב, אנשים שלא ביטחו את רכבם ואלה שמתקנים במוסכים לא מורשים בהחלט יכולים ליהנות מפרצות נדיבות החוק.

בדיקות לפני קניה – כמובן שמומלץ לבצע בדיקות לפני קנייה וזה בהחלט תורם לתחושת הביטחון. בדרך כלל הבודקים המיומנים עולים על הפגמים אך לא תמיד יכולים לדעת את מקורם וגודלם. "שאסי" שעבר שיפוץ, יכול  להסתיר עיוותים שיושרו היטב וסדקים עמוקים הקבורים מאחורי ריתוכים.

חשוב לדעת: רכישת רכב בעסקות טרייד אין

מאירים את התחום האפור של עולם חלפי הרכב

במאבק עיקש של איגוד המוסכים בבתי המשפט נגד חברות הביטוח הוחזר לחיים חוק שהוגש בכנסת לפני מספר שנים, שמטרתו שיפור הפיקוח על חלקי חילוף ורכבים שניזוקו קשה.

החיה המשונה הזאת "אובדן להלכה" עדיין חיה, בועטת ומפילה כל שנה קורבנות תמימים שקונים רכבים ואין להם שום דרך וודאית לדעת שהרכב אכן "נקי". הנושא החשוב כל כך של פיקוח על רכבים וחלפים מרכבים שניזוקו קשות בתאונה רחוק עדיין מלהיות מושלם.

הפרצות הרבות אכן מטרידות ומסכנות את החיים על הכביש, אבל לראשונה קיימת התייחסות רצינית לנושא וכן פיקוח ואכיפה על ידי יחידת "אתגר" המשטרתית.

אתם הרוכשים שימו עין, לפעמים רכב במחיר מציאה הוא פצצה מתקתקת, או מתפרקת. בדקו היטב את הרכב וקוו לטוב. הישמרו ממאכרים, בדקו את שרשרת העלויות של הרכב. אם מישהו מספר לכם סיפור ארוך ולא מגובה במסמכים, תמשיכו הלאה למציאה הבאה.

לקריאה נוספת: האם כדאי לתקן רכב במוסך ההסדר של חברת הביטוח?

השוואת מחירים לפי דגמים
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור