x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

ביטוח צד ג' לאופנוע שלך

תאריך: 25/01/2015 16:41

מאמר זה מסביר מה היא פוליסת ביטוח צד ג לאופנוע, מה היא מכסה וכיצד מחושב התשלום עבוד הביטוח (הפרמיה). 

ביטוח צד ג, ביטוח מקיף וביטוח חובה הם ביטוחים שניתן לרכוש לכל רכב, כולל אופנועים. הכללים הנהוגים בהם דומים לכל סוגי הרכב.

בעוד שביטוח החובה אינו מכסה נזקי רכוש כלשהם, אלא רק נזקי גוף, הרי שביטוח צד ג' מכסה נזקים שגרם האופנוע המבוטח לרכוש - כולל לרכב - של צד שלישי,  וכן הוצאות משפטיות שעלולות לנבוע ממקרה כזה. ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות, שאין חובה לעשותו.

הסוג השני של ביטוחי רשות, שהוא ביטוח מקיף, כולל בתוכו ביטוח צד ג' אולם מכסה גם נזק לרכב המבוטח עצמו או גניבה, והפרמיה שלו גבוהה בהרבה.

מה משפיע על גובה הפרמיה בפוליסת ביטוח צד ג' לאופנועים?

גובה הפרמיה שיהיה עליך לשלם עבור ביטוח צד ג' נקבע בעיקר על פי נתוני הנהג: מגדר – נשים משלמות פחות מגברים; גיל – מבוגרים משלמים פחות מצעירים; ניסיון – מבוטחים שיש להם רישיון יותר שנים משלמים פחות; עבר ביטוחי – מי שלא היתה לו תביעה ביטוחית בשלושת השנים האחרונות משלם פחות.

קיראו בהרחבה: הנחות והטבות בביטוח רכב

בנוסף לכך מושפע גובה הפרמיה ממספרם ונתוניהם של רוכבים נוספים באותו האופנוע, אם יש כאלה. בניגוד לביטוח מקיף, אין כאן משמעות לשווי האופנוע המבוטח, שכן הביטוח כאמור אינו מכסה נזק לאופנוע זה.

מתי כדאי לעשות ביטוח צד ג'?

רוכבי אופנועים רבים – בעיקר קטנועים – רוכשים אותם בין השאר משיקולים כלכליים, בעיקר מחירם הנמוך והחיסכון בדלק. ייתכן שגובה הנזק לכלי שלך במקרה של גניבה או תאונה אינו מצדיק את הפרמיה הגבוהה של ביטוח מקיף.

קיראו בהרחבה: הסכם החצייה ופרמיית הביטוח לאופנועים

לא כך במקרה של פגיעה ברכב אחר, שהנזקים בה יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד. ללא ביטוח לרכוש יכול העניין להגיע גם לתביעות משפטיות ואי-נעימות רבה. 

בעזרת ביטוח צד ג יש לך כיסוי ביטוחי לנזקים כאלה בעלות נמוכה יחסית, מה שנותן ביטחון כלכלי וגם הרבה פחות כאבי ראש במקרה של תאונה.

סכומי הפיצוי וגובה ההשתתפות עצמית

בפוליסה עצמה נקבעם שני סכומים – האחד הוא גבול האחריות, הנזק המירבי לרכב הצד השלישי שיכוסה על ידי הפוליסה, סכום הנע בין 300,00 ל- 500,000 שקלים.

השני הוא סכום ההשתתפות העצמית אותו על המבוטח לשלם במקרה של נזק. שני הסכומים משתנים מפוליסה לפוליסה וכדאי לערוך סקר שוק לפני רכישת הביטוח.

לקריאה נוספת: מחיר ביטוח מקיף לאופנוע

משמעות הדבר היא שהביטוח יכסה את כל הנזק שנגרם לרכב הצד השלישי, עד לגבול האחריות, בניכוי ההשתתפות העצמית. אם הנזק בתאונה עולה על גבול האחריות, יהיה עליך לשלם את ההפרש מכיסך, בנוסף לסכום ההשתתפות העצמית אותו יהיה עליך לשלם בכל מקרה.

לרוב ביחד עם ביטוח צד ג' ניתן לרכוש -בנפרד ובתשלום נוסף - שירות גרירה לאופנוע. התשלום עבור שירות זה נקבע לפי גודל האופנוע הנמדד בנפח המנוע.

סיכום

ביטוח צד ג' הוא ביטוח זול יחסית, ומשתלם מאוד לבעלי אופנועים וקטנועים שאינם יכולים או מעוניינים לשאת בעלויות של ביטוח מקיף, אבל מכירים בכך שגם הכלי הקטן והזול שלהם עלול לגרום נזק בלתי מבוטל וחשוב להיות בעלי כסוי למקרים כאלה.

לחץ כאן: השוואת מחירי ביטוח רכב

השוואת מחירים לפי דגמים
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור