x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

כלי רכב - מידע בנושא בטיחות

תאריך: 08/09/2014 15:49
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך!

השיקול הבטיחותי הפך להיות אחד השיקולים החשובים ביותר בעת בחירת רכב חדש. כאשר ניגשים לקנות מכונית חדשה ישנם שיקולים רבים הנבחנים עד למציאת המכונית המתאימה.

חלק מהשיקולים הם שיקולים רציונלים כמו עלות הרכישה, עלויות תחזוקה ושימושיות, חלק מהשיקולים הינם אמוציונלים ומשתנים מאדם לאדם כמו נוחות הישיבה, שם מותג, עיצוב וכדומה.

בשנים האחרונות מקבל השיקול הבטיחותי משקל הולך וגדל במהלך בעת בחירת רכב חדש. הצרכן נתקל במונחים שונים ומגוונים, עדות להתפתחות האדירה שנעשתה בתחום בשנים האחרונות. ננסה כאן להסביר חלק ממונחים אלו עבורכם.

אמצעי בטיחות בכלי רכב חדשים

הבטיחות מתחלקת קודם כל לשני חלקים עיקריים: בטיחות אקטיבית ובטיחות פסיבית.

בטיחות אקטיבית - משמעותה האמצעים העומדים לרשות הנהג על מנת לאפשר נהיגה זהירה ולמנוע את התאונה. אמצעים אלה רבים ומגוונים, חלקם אף מובן מאילו כמו למשל הגה, בלמים, פנסים, מגבים וכדומה. כיום יכולות הבטיחות האקטיבית של המכונית המודרניות השתפרו פלאים בזכות מערכות עזר אלקטרוניות.

הראשונה והעיקרית היא המערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) המסייעת בשליטה ברכב ובבלימה בכביש רטוב. מערכת חשובה נוספת שהולכת ונהיית נפוצה יותר ויותר היא מערכת ה- ESP, מערכת בקרת היציבות. מערכת זו נעזרת בחיישני ה-ABS  ובחיישנים נוספים על מנת להעביר זרם נתונים בלתי פוסק למחשב המרכזי שמנתח את מצב הרכב בעת הנסיעה.

לקריאה נוספת: מערכות מיגון לרכב ודרישות חברת הביטוח

כאשר מזהה המערכת איבוד אחיזה של הרכב, מפעילה המערכת את הבלמים ומבצעת תיקוני מצערת בהתאם לסוג ההחלקה על מנת להחזיר את הרכב למסלולו ולמנוע אובדן שליטה שעלול להסתיים ברוב המקרים בתאונה. מערכת זו הוכחה כיעילה במיוחד במניעת תאונות.

אל מערכת בקרת ביציבות מתווספת מערכת ה-EBS  שתפקידה לווסת את לחץ הבלימה בהתאם לאחיזה של כל גלגל. מערכת נוספת המטפלת בתחום הבלימה היא מערכת ה-EBA  שתפקידה לזהות בלימת חירום ולהגביר את לחץ הבלימה.

בטיחות פאסיבית - משמעותה האמצעים ויכולת ההגנה של המכונית כאשר מתרחשת תאונת דרכים.

אמצעים אלו מתחילים במשענות ראש, דרך חגורות בטיחות, כריות אוויר וכוללת גם את התכנון של הרכב לעמוד בזעזועי התאונה על ידי תכנון נכון של אזורים סופגי אנרגיה המונעים מעבר של אנרגיית הפגיעה אל תא הנוסעים.

משענות הראש ברוב המכוניות הינן משענות ראש אקטיביות שמגינות על הצוואר בעת התנגשות מאחור. חגורות הבטיחות היום, מלפנים ומאחור, מצוידות בקדם מותחנים המהדקים את החגורה בשברירי שניות על מנת לרסן את האדם החוגר למושבו בעת התאונה.

כריות האוויר נועדו לשכך את עוצמת הפגיעה בעת התאונה ולהגן על הנהג והנוסעים מפגיעה של עצמים זרים.

כרית האוויר מורכבת מחיישנים המזהים את הפגיעה ואת עוצמתה ובהתאם לכך מפעילים את כריות האוויר הנחוצות באם זו כרית האוויר הקדמית בעת תאונה חזיתית או כריות האוויר הצידיות בעת תאונת צד.

קראו גם בנושא: נהיגה בטוחה בחורף

כיום מסוגלות כריות האוויר לווסת את עוצמתן בהתאם למשקל הנוסע. חשוב לזכור שקיומה של כרית אוויר ברכב לא מבטלת את הצורך בחגירת חגורה אלא מחזקת את הצורך הזה.

כרית האוויר מורכבות ממטען נפיץ קטן הדוחס גז לכרית המקופלת וגורם לה להתנפח בשברירי שניות. כאשר הנוסע לא חגור הוא מוטח קדימה אל עבר כרית האוויר שמתנפחת מולו בעוצמה גבוהה מה שעלול לגרום לפגיעה משמעותית.

לכן אסור להסיע ילדים במושב הקדמי במכונית שבה יש כרית אוויר לנוסע אלא אם יש את האפשרות לבטל את פעולתה.

כיום נערכים מבחני ריסוק חיצוניים על ידי ארגונים בלתי תלויים על מנת לבדוק את רמת הבטיחות שמספקות המכוניות. הבולט שבהם הוא ארגון ה-EURO NCAP. ארגון זה מפרסם את תוצאותיו מעת לעת והמלצותיו נחשבות לכלי צרכני חשוב כאשר רוצים לבדוק את רמת הבטיחות של רכבים חדשים.

למרות שאתר
MPH מתרכז בנושאי ביטוח רכב וסוגיו, אנו מוצאים לנכון לעדכן אתכם גם בנושאי תעבורה ובטיחות ברכב ובכבישים בכלל.

לקריאה נוספת: הכן רכבך לחורף

השוואת מחירים לפי דגמים
המומחים לביטוח רכב לשירותך!
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור