x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

השפעת הסכם החצייה על פרמיית הביטוח לאופנועים

תאריך: 03/11/2014 15:07
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך!

הסכם החציה - מחלוקות בין רוכבי אופנועים לבין הפול והמפקח על הביטוח

במקרים של תאונות דרכים בין אופנועים לבין רכבים אחרים, חלק מתגמולי הביטוח מתקבלים מחברות ביטוח רכב של הרכב האחר, על פי "הסכם חציה". עניין זה מעלה מחלוקות רבות בין רוכבי האופנועים ומייצגיהם, לבין הפול והמפקח על הביטוח.

בניגוד לרכב פרטי או מסחרי, רוכב אופנוע מסכן בעיקר את עצמו, ולא את סביבתו. נתוני הלמ"ס מראים, כי רוב התאונות בהן מעורב אופנוע ורכב נוסעים, האשמה אינה של האופנוע.

הפער, כך טוענים רוכבי האופנועים, בין הכנסות מפרמיות של ביטוח אופנוע, לבין ההוצאות עקב תביעות, נוצר בגלל שיטת הביטוח, ולא בגלל סיכון יתר של משתמשי הרכבים הדו גלגליים.

ביטוח רכב חובה, שהינו ביטוח נזקי גוף, שונה מאוד מביטוח רכוש במסגרתו כל אדם תובע את חברת הביטוח שלו, וזאת מבלי לבדוק את מרכיב האשמה.

מנגד, האוצר דורש לבטל את "הסכם החציה" במסגרת ביטוח חובה, לפיו כאשר רוכב על רכב דו-גלגלי נפגע בתאונה שבה מעורב כלי רכב אחר, משלם המבטח של הרכב האחר 75% מסך הפיצוי לרוכב האופנוע.

איך הסכם החציה משפיע עם רוכבי האופנועים? בפועל, הוא לא. מטרת ההסכם הייתה ליצור מצב בו חברות ביטוח רכב יוכלו להקטין את גובה הפרמיה של ביטוח חובה לאופנועים. אך מחירי הביטוח נותרו גבוהים כפי שהיו.

קיראו בהרחבה על: ביטוח רכב דיפרנציאלי

משמעותו והיקף ביצועו של הסכם החציה

קיימים חילוקי דעות רבים בין רוכבי האופנועים ומייצגיהם, לבין האוצר בכל הנוגע למשמעותו של ההסכם והיקף ביצועו.

רוכבי האופנועים טוענים כי במרבית תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים הן תאונות דרכים מעורבות, בהן מעורב רכב דו גלגלי ורכב אחר. הפול מאידך, מציג נתונים לפיהם מדובר ברק 30% מהתאונות.

לפי נתוני הלשכה המרכזים לסטטיסטיקה והלמ"ס, כפי שפורסמו באינטרנט, ניתן לראות כי קיים פער עצום בין נתונים אלו לבין המצג של הפול:

רוכבי האופנועים ומייצגיהם טוענים כי בהתאם לנתונים הנ"ל ובהתאם לנתונים הקיימים במחקר בדבר עלויות ונזקי תאונות דרכים קלות, קשות וקטלניות, הסכם החציה אמור היה להעביר לפול כמאה מיליון ₪ לשנה, להקטין את הגרעון ולאפשר הוזלה של פרמיית הביטוח לרוכבי אופנוע. אלא שבפועל, הוא מעביר רק כ - 40 מיליון ₪.

להשוואת מחירי ביטוח רכב והצעות שלא תמצא משתלמות מהן,
לחץ כאן: השוואת מחירי ביטוח רכב

השוואת מחירים לפי דגמים
המומחים לביטוח רכב לשירותך!
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור