x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

לדעת יותר על ABS

תאריך: 25/01/2015 16:36
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך!

מערכת למניעת נעילת גלגלים או ABS ( (Anti-lock Braking Syste הינה מערכת בטיחותית המותקנת ברכב שמטרתה הימנעות מנעילת הגלגלים בבלימת חירום. המערכת משמרת למעשה את יכולת ההיגוי גם בבלימת חרום ובהחלקה.

בלימה תקינה גורמת להאטת גלגלי הרכב, לעומת זאת בעת בלימה חריפה או בלימה בכביש רטוב, עלול הבלם לעצור לחלוטין את הגלגל ולגרום "לנעילתו" (כ-90% מטווח הלחיצה בבלם בכביש יבש, כ-85% בכביש רטוב יגרמו לנעילת הגלגלים). כתוצאה מכך אחיזת הגלגל בכביש מתרופפת.

חשיבותה של מערכת ABS

אי קיומה של מערכת ABS יכולה לגרום ל:

יתרונות וחסרונות - בכביש יבש, ה ABS עלול להאריך מעט את מרחק הבלימה, וזאת לעומת כביש רטוב שבו מתקבלת בלימה טובה ובטוחה משמעותית. כך שהיתרון הגדול במניעת אובדן השליטה ברכב גובר משמעותית על חיסרון הארכת מרחק הבלימה, יתרון זה יכול למנוע מקרה של תאונה.

קיראו: המדריך המלא למבוטח במקרים של נזקי רכב

אופן הפעולה של מערכת ABS

מערכת ABS משווה באופן רציף את מהירות הגלגלים למהירות כלי הרכב. אם מתעורר פער בין האטה במהירות הגלגל מול האטה במהירות הרכב, מתבצעים ניתוקים רגעיים של הבלם בכדי לחדש את גלגולו במהירות הרגעית הרצויה. מערכת ה-ABS נועדה לחקות אסטרטגיות בלימה שונות, המוצגות  כאן בסדר יעילות עולה:

1. בלימה במלוא העוצמה - בלימה רציפה בכל הכוח הנוטה לנעילת גלגלים.

2. בלימה לסירוגין – פמפום הבלם, בשימוש במערכות ABS ישנות, עם יעילות מוטלת בספק.

3. בלימה מתגברת - שיטה המקובלת במערכות ABS חדשות, בה נלחצת דוושת הבלם באופן מתגבר, עד לאיתור נקודת סף הנעילה.

4. בלימה נסוגה – לחיצה מלאה על הבלם ושחרור איטי כמקובל בנהיגה ספורטיבית.

קיראו: מידע בנושא אמצעי בטיחות ברכבים חדשים

איך בודקים את תקינות ה ABS?

מערכות ה-ABS המודרניות אמינות ביותר, למרות זאת עלולות להיווצר לעתים תקלות במערכת. אם בזמן נהיגה נדלקת נורית ABS כתומה קבועה בלוח המחוונים, זה הזמן להיכנס לבדיקה במוסך.

חשד לתקלה מתעורר גם כשחשים תקתוקים מאחד הגלגלים בבלימה רגילה. אך אין להסתפק בכך ומפעם לפעם רצוי לפנות למוסך לבדיקה.

בדיקה עצמית יזומה: מקמו את הרכב עם שני גלגלים על השוליים ושני גלגלים על הכביש וסעו (במקום מוכר ובטוח..). לחיצה חזקה על דוושת הבלמים במהירות של 40-50 קמ"ש אמורה להכניס את המערכת לפעולה.

תקתוקים, נקישות בדוושת הבלם ועצירת הרכב בקו ישר מבלי שגלגלים ננעלים, מעידים על תקינות המערכת, אחרת סעו ישר למוסך.

לקריאה נוספת: תיקוני רכב במסגרת מוסך הסדר

התקנת ABS ברכב קיים

כמעט לכל הרכבים על הכביש כיום יש ABS. מערכת חשובה ביותר ששדרגה את עולם הרכב בעשור האחרון והפכה כמעט לסטנדרט בכל סוגי כלי הרכב. אך בכל זאת קיימות על הכביש מכוניות מדגמים ישנים או דגמים מיוחדים חסרי ABS.

מדינת ישראל אינה מחייבת התקנת ABS ברכב, כנראה מפני שהמערכת מורכבת למדי והתקנתה ברכב הינה בעייתית כלכלית ומכאנית ובדרך כלל לא כדאית. אם זאת על פי החוק, החל משנת 2010 מותר לייבא לארץ רק דגמי רכב פרטיים הכוללים מערכת ABS.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור ביטוח רכב, לחצו כאן: השוואת מחירי ביטוח רכב

השוואת מחירים לפי דגמים
המומחים לביטוח רכב לשירותך!
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור