x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

ביטוח אופנוע

תאריך: 31/08/2011 14:37

חברות הביטוח לא אוהבות לבטח אופנועים, עובדה ההופכת את ענף הרכב הדו גלגלי למקופח. היתרונות שיש לרכב דו גלגלי על הורדת עומס התנועה בכבישים, על מצוקת החנייה בערים, על הפחתת זיהום האוויר ואפילו סיפורי הפולקלור שמיוחסים לרוכבי האופנועים, לא מרגשים במיוחד את חברות הביטוח - אין עליהן חובה חוקית לבטח כל אחד.

תעריפים, סיכונים, חיתום ושורה תחתונה במאזני החברות, זה מה שמעניין. החברות לא אוהבות סיכונים מיותרים ובפוליסת ביטוח אופנוע טמון סיכון גדול למבטח.

הפיצוי לסיכון מתבטא בקביעת תעריף גבוה לביטוח חובה לאופנועים, בהשוואה לכלי רכב אחרים. ביטוח חובה לאופנוע יכול שיהיה יקר פי שלשה מביטוח רכב רגיל. רוצה לבדוק כמה יעלה לבטח את האופנוע שלך? לחץ כאן: השוואת מחירי ביטוח אופנוע

העמדה האמורה, ביחס לביטוח אופנועים, נתמכה על ידי המפקח על הביטוח, בישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת:"תעריפי הביטוח לאופנועים אינם משקפים את הסיכון הגלום בהם. הגירעון בביטוח החובה לאופנועים בשנת 2005 עמד על 190 מיליון שקל, גירעון שמסובסד על ידי שאר המבוטחים, באמצעות תשלום תוספת של כ-5% לפרמיית הסיכון".

חושבים שביטוח אופנוע עולה הרבה?
קיראו על המחירים של: ביטוח מקיף למונית או כמה עולה ביטוח מקיף למשאית

ביטוח חובה לכלי הרכב הדו גלגליים עולה כבר יותר מ- 10 שנים ברציפות. יש הגיון בעליית מחיר ביטוח חובה לאופנועים, בעיקר מהסיבות הבאות:

נזכיר, שהמהלך של עדכון תעריפי ביטוח חובה לאופנועים הנו חלק ממהלך כולל והמשך ישיר של הרפורמה בביטוח רכב חובה, שאחת ממטרותיה העיקריות היתה, להביא למצב בו כל מבוטח ישלם עבור ביטוח החובה שלו, בהתאם לסיכון הביטוחי שלו ולא יסבסד מבוטחים אחרים או יסובסד על ידי אחרים. 

קיראו בהרחבה על: העלאת מחירי ביטוח אופנוע - על מה ולמה?

הואיל והמבטחים בישראל אינם חייבים לבטח בביטוח רכב חובה את כל מי שפונה אליהם, התעורר הצורך למצוא פתרון לקהל "הדחויים". כדי שלא יעברו על החוק וינהגו ללא ביטוח חובה בתוקף, חויבו המבטחים לבטח אוכלוסיה זו באמצעות המאגר הישראלי לביטוח רכב חובה ליד איגוד חברות הביטוח בישראל ("הפול"), אשר היווה ביטוח משותף וולונטרי של כל המבטחים בביטוח רכב חובה בישראל, תוך השתתפות של "אבנר" לפי השיעור המוסכם עמה או כפי שנקבע בדין.

לקריאה נוספת: ביטוח צד ג' לאופנוע

עם כניסתה לתוקף של הרפורמה לתןך ביטוח רכב חובה, הוצאה "אבנר" מהמשחק. האופנועים הם החלק העיקרי בתיק הביטוח של הפול, שנמצא תמיד בהפסדים. לטענת ראשיו, ההפסדים נגרמים כתוצאה מביטוח רכב דו גלגלי שנכפה עליו לבטח אותו.

האפליה לרעת בעלי האופנועים, הוציאה אותם משלוותם ובהפגנה שנערכה ביוזמתם, לפני מספר חודשים, התלוננו על התעריפים המוגזמים לדבריהם, שלא מאפשרים להם אפילו לבטח את האופנוע בביטוח מקיף או צד ג' ודרשו להוזילם באופן משמעותי ודיפרנציאלי.

בפורומים באינטרנט ובכנסים שונים שעורכים בעלי האופנועים המאוגדים, עולה תמיד אותה טענה. לצד הטענות, יש לא מעט הצעות לפתרונות לדוגמה:  

ההנמקה לאפליה הקיימת בתעריפי הביטוח בין רכב ארבע גלגלי לרכב דו גלגלי נעוצה בשתי עובדות סטטיסטיות:

מבלי להתווכח עם הנחת העבודה לעיל יש לקחת בחשבון קריטריונים נוספים וחדשים לקביעת הפרמיה עבור ביטוח אופנוע, כדי שלא יתייחסו לכל הרוכבים ולכל סוגי האופנועים כמקשה אחת, שמגיעה לה גזירה אחת - תעריף גבוה במיוחד.

ביטוח זו תורת הסיכונים וכדי שיתאפשר למבטח לגלם בצורה הוגנת את הסיכון שכרוך בנהיגה על אופנוע ולקבוע את התעריף הריאלי והדיפרנציאלי, עליו לקחת בחשבון את המשתנים הבאים: סוג האופנוע, ההיסטוריה הביטוחית של הרוכב וסוג השימוש שנעשה באופנוע.

באשר לסוג האופנוע: אופנועי כביש רבים הנם למעשה אופנועים היפר ספורטיביים עם הספקי מנוע של 100 כוחות סוס ומעלה.

אופנועים מסוג זה הם מטבעם מועדים לפורענות, התאונות עימם הן הקטלניות ביותר ולכן מי שרוכב עליהם, צריך לשלם פרמיית ביטוח גבוהה ביותר.

לעומת זאת, אופנועי שטח טהורים כלל אינם עולים על הכביש הציבורי, מהירות הנסיעה בהם נמוכה בהרבה, הם אינם מהווים סכנה לסביבתם ולכן מי שרוכב עליהם צריך לשלם פרמיה חודשית נמוכה בהרבה.

בתווך, נמצא את האופנועים הדו שימושיים, המשמשים גם לכביש וגם לשטח. בעליהם צריכים לשלם תעריף ביטוח ממוצע, בין הגבוה לנמוך.

ישנם לא מעט אופנועי שטח ואופנועים דו שימושיים, המשרתים את בעליהם רק בסופי שבוע, ואילו במהלך השבוע קשורים בשלשלאות וממתינים לרכיבה הבאה. ניתן לבטח אופנועים אלה בביטוח חובה שיהיה בתוקף רק בסופי השבוע.

בביטוח חובה למכונית מי שמצהיר שאינו נוהג בשבת במכוניתו, מקבל הנחה בפרמיה. לעומת זאת, מי שרוכב עם אופנועו במהלך כל השבוע, ישלם יותר ממי שמשתמש באופנוע רק יום או יומיים בשבוע.

מי שמבצע שליחויות עם אופנוע ונמצא כל היום בכבישים, ישלם את המקסימום האפשרי על פי קריטריון זה. 

בנוגע לרקע הביטוחי של הרוכב: יש מקום להפחית את דמי הפוליסה של מי שרוכב כבר עשר שנים ומעלה, ומעודו לא תבע את הביטוח. אין הצדקה לתעריף אחיד לכל הגילאים.

לסכום הפתרון המוצע: קביעת מנגנון דיפרנציאלי כמוצע, יש בו צדק, הגיון ומנוף לשיפור התוצאות העסקיות של מאגר ה"פול".

בנוסף, יש להעלות בצורה משמעותית את דמי ההשתתפות העצמית שישלם המבוטח, כך שבמצב הנוכחי, רוכב אופנוע המשלם קרוב לארבעת אלפי שקלים לשנה ביטוח חובה, לא יהסס לתבוע את הפול על כל שטות, ולו בשביל "להחזיר" לעצמו את ההוצאה.

לקריאה נוספת: ביטוח נהג צעיר לעומת נהג חדש

השוואת מחירים לפי דגמים
קיראו מידע ומאמרים נוספים באתר
השפעת הסכם החצייה על פרמיית הביטוח לאופנועים - במקרים של תאונות דרכים בין אופנועים לבין רכבים אחרים, חלק מתגמולי הביטוח מתקבלים מחברות הביטוח של הרכב האחר, על פי "הסכם חצייה". מהו הסכם חצייה וכיצד הוא משפיע על פרמיית הביטוח? למאמר המלא לחץ כאן...
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור