x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

המדריך המלא למבוטח במקרים של נזקי רכב

תאריך: 25/03/2015 16:15
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך בטלפון: 072-336-0517

סוכני הביטוח וודאי אינם מדריכים אתכם, כיצד לנהוג במקרים של תאונות דרכים, בכדי לא להיחשף להוצאות כספיות ולזכות לכיסוי המרבי שנותנת פוליסת ביטוח צד ג', שרכשתם מאותה חברת ביטוח.

מידע זה, לרוב יופיע באותן אותיות קטנות. נזקי רכב נגרמים לעיתים קרובות, לעיתים חומרת הנזק מגיעה לכדי השבתת הרכב ולעיתים מדובר בנזק קל שניתן לתקן בפחחות. כך או אחרת, לנזקים כולם עלות, לפניכם המדריך השלם – כיצד לשאת במינימום ממנה.

גרמתם נזק לרכב? אל תתנצלו

אבסורדי ככל שזה נשמע, הדבר האחרון שעליכם לעשות במקרים בהם גרמתם נזק לצד ג', הוא להודות באשמה ולהתנצל. הודאתכם באשמה פוגעת במעמדה המשפטי של חברת ביטוח, כאשר זו נתבעת לתשלום פיצויים עבור הנזק. בחלק גדול מהפוליסות ישנו סעיף מפורש, שרבים אינם שמים לב אליו, בו כתוב כי נאסר על המבוטח להודות באשמה.

לקראיה נוספת: מהי הגנת אשם תורם?

היה והודיתם, ברמה העקרונית, יכולה חברת ביטוח רכב לטעון כי לא עמדתם בתנאי הפוליסה ולתבוע מכם החזר כספי בסך הפיצוי ששלמה לבעל הרכש שניזוק. אם נימוסיו של הצד השני טובים והוא לא קרא מאמר זה, יתכן שהמצב יהיה הפוך והוא זה שיתנצל ויודה באשמה לתאונה.

במקרים אלו נסו לתעד את הודאתו, בקשו ממנו הודאה בכתב – עליה יחתום בשמו, בקשו מעדים ששמעו את התנצלותו לחתום בכתב, או לכל הפחות נסו לרשום לעצמכם, במידת דיוק מקסימאלית כיצד נאמרו הדברים.

החלפת פרטים במקרים של נזקי רכב

בכל מקרה של תאונת דרכים מציגים בעלי הרכבים זה בפני זה את רישיונות הנהיגה ותעודות הביטוח.

רישמו את פרטי חברת הביטוח שמבטחת את הרכב השני ואת מספר הפוליסה. כמו כן, וודאו כי הביטוח ורישיונו של הנהג בתוקף.

פרטים נוספים אשר כדאי לרשום: סוג הרכב, מספרו, דגם וצבע של הרכב ופרטיהם של עדים שנכחו במקום האירוע – מספר תעודת זהות, שם, שם משפחה, כתובת ומספר טלפון.

קיראו גם על: נזקי גוף עקב תאונת דרכים

רישמו גם מספרים של כלי רכב שניצבו בסמוך למקום התאונה, יתכן ובעליהם היו עדים לאירוע ולא הבחנתם בהם.

למי מתקשרים אחרי תאונת דרכים?

יש להודיע בהקדם האפשרי לחברת הביטוח, גם אם אינכם אשמים ואין בכוונתכם לתבוע את הפוליסה. בכל מקרה, כדאי שהשמאי שיוזמן למקום האירוע יהיה מטעמכם. זה אומנם כרוך בתשלום, בעוד השמאי של החברה המבטחת יגיע בחינם, אך זה האחרון פועל בשירותה ולא בשירותכם.

בכדי למצוא שמאי, תוכלו להיעזר בשירותי המודיעין הטלפוני וליצור קשר עם שמאי שנמצא בקרבה למקום באירוע. אם השמאי לא יכול להגיע למקום, כדאי שיבדוק את הרכב במוסך.

תביעת ביטוח – מסמכים שיש לארגן

לבסוף, חשוב לארגן, בצורה מסודרת את כל המסמכים, בהם אלו שמתעדים את נסיבות האירוע, פרטים על הרכב והנהג המעורב, פרטים על עדים לתאונה, חוות הדעת של השמאי, חשבוניות וקבלות על כל ההוצאות הנלוות לתאונה וכיוצא באלו.

מומלץ לקרוא: תיקוני רכב במסגרת מוסך הסדר של חברת ביטוח

מכאן, בפניכם שתי אפשרויות, הראשונה היא להניח את כל המסמכים עם שולחנו של עורך דין, אליו תפנו בכדי לקבל יעוץ משפטי. האפשרות השנייה היא לפנות אל חברת ביטוח שמבטחת את הרכב השני ולבקש פיצוי.

פנייה זו תיעשה באמצעות סוכן ביטוח שלכם. ככלל, יהיה עליה לפצות אתכם תוך פרק זמן שאינו עולה על 30 יום, מיום קבלת כל המסמכים הרלוונטיים לידיה.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור ביטוח רכב, לחצו כאן: השוואת מחירי ביטוח רכב

השוואת מחירים לפי דגמים
המומחים לביטוח רכב לשירותך בטלפון: 072-336-0517
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור