ביטוח רכב למטרת ספורט מוטורי
תאריך: 25/03/2015 15:50
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך!
בשנת 2005 בחודש דצמבר נפל דבר במדינת ישראל: אושר החוק המוטורי, המסדיר את תחום הנהיגה הספורטיבית על מנת לאפשר מרוצים ותחרויות נהיגה מוסדרים על פי חוק.
בכך מצטרפת ישראל לשאר המדינות המפותחות בעולם, אשר בהן מוסדר תחום הנהיגה הספורטיבית במשך שנים.
אין להמעיט בחשיבות האישור של החוק לנהיגה ספורטיבית אשר עבר בכנסת. במדינה בה חוקי המהירות ארכאיים ומפגרים אחר שאר העולם, רוב הנהגים נחשבים עבריינים מועדים ותקנות הביטוח פשוט אבסורדיות.
זאת ועוד, הספורט המוטורי בארץ נתפס כמסוכן מאוד, מרתיע ומוקצה. גישה זו רווחת בגלל חוסר ידע משווע לגבי הספורט עצמו ובשל העונג שמפיקות רשתות התקשורת מלשדר מכוניות מירוץ המתנפצות אל תוך הקהל.
האמת פשוטה הרבה יותר: בספורט המוטורי אין יותר הרוגים ונפגעים מכל ספורט אחר והנהגים המשתתפים במרוצים הינם הרבה יותר מקצועיים ויכולים לתרום מניסיונם לנהיגה אחראית, בטוחה ומקצועית.
קיראו בהרחבה על: אמצעי בטיחות לרכב
אבל כל זה, כך האמינו חובבי הספורט המוטורי, נמצא מאחורינו. בשנת 2006 כבר יהיו מרוצים על פי חוק.
חוק הספורט המוטורי - לאן?
למרות ציפיות חובבי הספורט, נכון להיום אין ספורט מוטורי חוקי בישראל. למרות שהחוק עבר לפני שש שנים, עדיין לא הצליחו כל הגורמים הנוגעים לתחום להגיע להסכמה אשר תפעיל את המירוצים והספורטאים.
כרגע, נראה כי עלויות הביטוח הגבוהות הן המכשול העיקרי בדרך להכרה ממסדית.
הוראת התקנה המסדירה את הכיסוי לביטוח הספורט המוטורי אומרת כי:
-
גובה פרמיית ביטוח רכב עבור הנוסעים ברכב התחרותי: 150,000 שקלים למקרה ו-300,000 שקלים בשנה. השתתפות עצמית היא 1,000 שקלים בלבד.
-
ביטוח צד ג' הוא: 10,000,000 ש"ח למקרה ו- 20,000,000 שקלים לשנה. השתתפות עצמית לא תעלה על סך של 5,000 שקלים.
-
הוראות אלה לא רלוונטיות במידה ומפיק האירוע ביטח את המשתתפים וצדדים שלישיים בסך של 50,000,000 ש"ח לאירוע ו- 100,000,000 שקלים לשנה.
בנוסף, במידה והרכב נדרש לכך, חובה עליו לשאת גם ביטוח חובה.
אין צורך להיות גאון מתמטי כדי להסתנוור מהמספרים שכתובים בתקנה ולהבין כי רק חברות ביטוח שאינן פועלות משיקולים רווחיים יסכימו לבטח את המכוניות המתחרות ואת הספורטאים בספורט המוטורי.
מחכים למהפכה בתחום ביטוח הרכב
תקנת הביטוח לספורט המוטורי היא רק סימפטום ליחס לתחום זה בישראל. בניגוד לכל העולם, בישראל שמים דגש על ביטוח האזרח ובהתאם לסוג הרכב עליו הוא נוהג הוא נדרש לשלם סכומים מופקעים.
דוגמא קלאסית הוא מקרה ביטוח אופנועים, אשר רוכביהם נדרשים לשלם 4,000 ו-5,000 שקלים לביטוח חובה.
לקריאה נוספת: המאבק נגד העלאת תעריפי הביטוח לאופנועים
על רקע הגישה הזו, אין פלא שלספורט המוטורי נקבעו פרמיות וכיסויים כל כך גבוהים. אף חברת ביטוח לא תיקח את הסיכון לשלם סכומים עצומים כל כך במקרה של פגיעה ברכוש או נזקי גוף.
התוצאה היא כי הספורט המוטורי לא יכול להתחיל לפעול. מה שצריך לקרות היא רפורמה רחבה בתפיסת הביטוח באופן כללי, אולם רפורמה זו לא נראית באופק, ועד שחברת ביטוח אמיצה אחת תרים את הכפפה - אפשר רק לחמם מנועים אבל לא ממש לנסוע.
לקריאה באתר: המדריך המלא למבוטח במקרים של נזקי רכב
המומחים לביטוח רכב לשירותך!