x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
סקירה בנושאי ביטוח:
חשוב לדעת!
אנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך לצד שלישי, אלא למטרת השוואת מחירי ביטוח רכב כל המידע הנמסר בטופס הנ"ל נשמר ומטופל בדיסקרטיות הראויה. באתר Mph ניתן לערוך השוואת מחירים מותאמת אישית לרכישת ביטוח רכב במחיר הזול ביותר בישראל

ההסטוריה של כלי רכב בעולם

תאריך: 13/01/2015 15:42
התחייבות לביטוח הכי משתלם עבורך בטלפון: 072-336-0517

אין ספק כי המצאת כלי רכב שונים הינה אחת ההמצאות המהותיות ביותר. כמעט בכל בית מחזיקים היום רכב פרטי (לעיתים אפילו יותר מאחד), ונראה כי לא יכולנו להסתדר ללא המצאה גאונית זו. את ההוכחה לכך ניתן לראות בכבישים השונים והפקוקים ברחבי הארץ.

יום אחד ללא הרכב הפרטי שלנו ואנו מושבתים, חיינו נראים מסובכים וקשים יותר.

קצת היסטוריה...

ובכל זאת, למרות הערכתנו הרבה להמצאת הרכב, רובנו לא יודע איך הכול התחיל: 

כלי  הרכב הראשון פותח על ידי אדם בשם ניקולס קנו בשנת 1770. הוא בנה תלת אופן עם מנוע קיטור בן שני צילינדרים, שנע במהירות של ארבעה קילומטר לשעה למרחק כמה מאות מטרים. בשנת 1862 התקין ז'אן אטיין לנואר מנוע בעירה על בסיס גז בכרכרה, ואז לראשונה הותקנה מערכת היגוי.

במקביל פיתח זיגפריד מרקוס מנוע שתי פעימות המונע בדלק נוזלי והמציא את המאייד הראשון. מרקוס פיתח גם מערכת חשמלית שסיפקה את הניצוץ אשר הצית את תערובת האוויר והדלק. בשנת 1867 הציג הגרמני ניקולאוס אוגוסט אוטו לראשונה את מנוע ארבע הפעימות הראשון. מנוע זה היה מבוסס על דלק מסוג גז והסתובב כ-180 סיבובים לדקה. רכב, כלי רכב

גוטליב דיימלר התלהב מאוד ממנוע ארבע הפעימות של אוטו, והוא שילב את תכנון המנוע של אוטו עם זה של מרקוס וכך יצר מנו המבוסס על דלק נוזלי. דיימלר הרכיב מנוע זה על גבי אופניים, וכך יצר את האופנוע הראשון בשנת 1885.

קיראו: מהו ביטוח מקיף לאופנוע

במקביל לדיימלר ניסה הגרמני קרל בנץ לפתח כלי רכב משלו ובשנת 1879 הצליח לייצר רכב המונע במנוע בן שני צילינדרים.

הוא היה למעשה הראשון שפיתח את ההצתה החשמלית, המצת, המצמד, ההילוכים והמקרן. ב-1886 רשם בנץ פטנט על תלת-אופן שבנה. כלי רכב זה הכיל מנוע ארבע פעימות בעל צילינדר בנפח 958 סמ"ק והספק של 3/4 כוח סוס. דגם משופר של תלת-אופן זה הפך ב-1888 למכונית הראשונה שנמכרה אי פעם.

המצאת פס הייצור התעשייתי המודרני, נזקפים לזכותו של הנרי פורד (1863-1947) מדטרויט, שבנה את הרכב הראשון המונע בבנזין בשנת 1896. פורד החל לשווק את דגם T שלו בשנת 1908, ועד  1927כשהופסק השיווק, כבר היו בשוק יותר מ-18 מיליון יחידות.

החברות הגדולות ביותר בתעשיית המכוניות כיום (לפי מספר המכוניות המיוצרות) הן ג'נרל מוטורס, טויוטה ופורד.

כיום מגוון הרכבים רחב ביותר. לכל מכונית תכונות ייחודיות לה, ומשנה לשנה הדגמים הופכים משוכללים ונוחים יותר למשתמש, אולם הרכב המודרני שכולנו מכירים היום הוא תוצאה של שכלולים איטיים ולא מהפכה טכנולוגית כזו או אחרת.

לקריאה נוספת: ביטוח רכב לפי דגם

רכב יוקרה: במאה העשרים התפתחה אופנה בקרב מיליארדרים ומיליונרים ובעיקר אצל שחקני קולנוע מפורסמים לנסוע ברכבי יוקרה שונים. רכב זה נועד בעיקר כדי "לעשות רושם" על הציבור שכן רכבי יוקרה אינם נפוצים אצל הציבור הרחב, ולא ניתן להתעלם מאחד כזה אם פוגשים בו על הכביש.

הייחודיות של מכוניות אלא הוא בעיצוב, באבזור ובחומרים ממנו הוא בנוי (החוץ והפנים). אין סוף לחידושים ולהמצאות בעולם כלי הרכב והיד עוד נטויה, בייחוד בתחום רכבי היוקרה.

יש שייבחרו את הרכב המשפחתי לפי צבע או עיצוב, יש שייבחרו לפי הגודל ויש שייבדקו את רמת הבטיחות. המשותף הוא שכולם מחפשים מענה לנוחות וניידות ללא תלות, וזאת מספקת כל מכונית שהיא.

רק חשוב לנהוג ברכב בזהירות המרבית וכמובן עם ביטוח רכב רחב ככל האפשר.

לקבלת מספר הצעות מחיר לביטוח רכב מכל סוג שהוא: לחץ כאן   
השוואת מחירים לפי דגמים
המומחים לביטוח רכב לשירותך בטלפון: 072-336-0517
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור