לפני 5 חודשים קנינו רכב (פורד S-MAX) מאחת מחברות הליסינג הידועות בארץ.
לפני הקנייה הרכב עבר בדיקה על ידי החברה ונמצאו כמה ליקויים קטנים שתוקנו על ידם לפני מסירת הרכב. אנחנו (ברוב טפשותנו.. )סמכנו על הבדיקה של החברה ולא לקחנו בעצמנו את האוטו לבדיקה משלנו. בזמן מסירת הרכב ראינו שיש רעידות קלות בתחילת נסיעה, אבל הנציג אמר שזה עניין של איזון גלגלים ואמור להסתדר. עם הקניה קבלנו גם את ספר הטיפולים של האוטו. בספר צוינו רק טסטים וטיפולים תקופתיים, משמע לא היו שום בעיות או תיקונים ברכב עד כה.
לאחר כ4 חדשים הגיע הזמן לעשות טיפול 75000, לקחתי את האוטו למוסך מורשה של פורד והם מצאו כמה וכמה בעיות ברכב. קודם כל הם אמרו לי שבטיפול הקודם היה אמור להתבצע החלפה של שמן גיר והחלפת פלגים, שלא בוצעו. בנוסף הם מצאו נזילה ממשאבת מים, נזילה מאיזור המנוע וגם משולשי פרונט שחוקים. יש לציין שעל חלק מהחלקים יש לי אחריות לשנה. כמובן שחלק מהתקלות יכלו לקרות בזמן שהרכב היה אצלנו(נסענו כבר כ5000 קמ ) אולם מנהל המוסך טוען שמשולשי הפרונט שחוקים ברמה שלא 5000 הקמ האחרונים גרמו לזה.
התקשרתי לחברת הליסינג והם שלחו אותי למוסך מורשה אחר שהם עובדים איתו להשלים את הדברים שלא נעשו בטיפול הקודם, וגם לתקן את משאבת המים. שאר הדברים לא נכללים באחריות ולכן הם לא מוכנים לתקן. במוסך ביקשתי שיבדקו את פשר הרעידות והם אומרים שזה בעיה במצמד. החלפת מצמד עולה מעל 10000 ש"ח!
בנוסף אמרו לי שהנזילה מהמנוע יכולה להיות מאגן השמן (הקרטר) ושרואים שהוא הוחלף ושזה לא החלק המקורי, למרות שבספר הטיפולים לא כתוב על זה כלום.
פנינו לחברה והם כמובן לא מוכנים לשמוע כלום אחרי שהאוטו אצלנו 5 חדשים. הם גם טוענים שכיוון שהחלפת אגן שמן היא לא מסיבה בטיחותית, ולכן אין להם
חובה לכתוב זאת בספר הטיפולים(???)
אנחנו מאוד מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. מצד אחד יכול להיות שחלק מהתקלות קרו כשהאוטו היה אצלינו(פחות סביר), מצד שני זה די ברור שהמצמד היה לא תקין מההתחלה ושמשולשי הפרונט היו שחוקים כבר כשקיבלנו את האוטו. גם העניין שלא עשו בטיפול הקודם חלק מהדברים, וזה שאין תיעוד על החלפת אגן שמן מנוע מעלים חשד שמסתירים מאיתנו משהו ושההתנהלות של חברת הליסינג היא לא שקופה.
השאלה שלי היא איך לפעול מכאן? האם יש לי קייס? האם כדאי לי לקחת את האוטו עכשיו לבדיקה כדי לראות מה מצבו האמיתי?
תודה לעונים