שלום,
נכנסתי למוסך מורשה ומרכזי של חברת רכבים מובילה בארץ על מנת שיבדקו לי במחשב מדוע נדלקה לי נורת המנוע הכתומה.
לא נאמר לי לפני הבדיקה שהבדיקה בתשלום וגם לא היה שום שלט באולם הבדיקה של הרכב שהבדיקה בתשלום. המאבחן לא ידע להסביר לי מה הבעיה נקודתית חוץ מזה שזה קשור לטורבו וביקש שאפתח את מכסה המנוע. ציינתי בפניו שאחד הכבלים משוחררים. הוא התייעץ עם מנהל העבודה והם החליטו ביחד להחזיר את הכבל במקומו בעזרת אזיקון. אמרו לי שהבעיה תוקנה ואפילו הנורה לא נדלקת מכיוון שגם נעלמה מהמחשב. ספקן אך מרוצה ניגשתי למשרד של המנהל על מנת לשלם ולתדהמתי גיליתי שהם דורשים ממני תשלום של 500₪. 350₪ על הבדיקה ו150₪ על העבודה. ציינתי שזה לא הוגן לגבות גם על עבודה וגם על הבדיקה, לאור העובדה שגם לא בוצעה עבודה פרט ללהכניס כבל עם אזיקון.
אמרו לי שאם הבעיה תחזור אוכל לחזור למוסך ויבדקו לי שוב ללא עלות.
התקלה חזרה כעבור יום וגם קיבלתי בינתיים סקר שביעות רצון מהמוסך - מיותר לציין כי הדירוג שלי היה מאוד נמוך.
חזרתי למוסך וביקשתי לפחות החזר על העבודה או על הבדיקה לאור העובדה שלא פתרו לי את הבעיה.
מבדיקת מחשב נוספת חוות הדעת הפעם הייתה שמדובר בתקלה במשאבת מים. עלות התיקון כולל עבודה כ2500₪. ומהסכום הזה מוכנים לקזז לי 250₪ בלבד. למוד ניסיון, חשדתי שהמוסך לא מקצועי בעליל ואכן לאחר גישוש קצר ברשת גיליתי שלמשאבת מים אין שום קשר לתיאור הבעיה שהופיעה במחשב.
באותו ערב, מנהל המוסך שלח לי הודעה בוואטספ שהוא קרא את המשוב שמילאתי ושאם אמשיך ללכלך הוא יתבע אותי על הוצאת דיבה ולשון הרע ושאם אגיע שוב למוסך שלו בלי להתנצל אז הוא יגרש אותי בבושת פנים.
השאלה שלי - האם אוכל לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות על 500₪ ?