ביולי 2010 קניתי מכונית מדגם סקודה סופרב אלגנט שעלתה 176000 שח
הכל היה טוב עד הקילומטר 70000 מכן והלאה הרכב התחיל לזלול שמן
בצורה מוגזמת כשהגעתי לטיפול 75000 התרעתי בפני מנהל המוסך.
המנהל אמר אחרי הטיפול לנסוע כ-500 ק"מ ולחזור לבדיקה ושקילת השמן ( בטיפול מכניסים 5 ליטר שמן מנוע ) בבדיקה מרוקנים את השמן ושוקלים במשקל אלקטרוני מדוייק ונמצא שאכן הייתה צריכה של כ-450 גרם ( נרשם במחשב של המוסך את הממצא של הצריכה .החזירו את השמן והמנל אמר לי כעת תיסע עוד 500 ק"מ ותחזור לבדיקה.בבדיקה החוזרת שוב התהליך של השקילה חזר על עצמו ומצאו שאכן יש צריכה מוגזמת. המוסך יצר קשר עם שרות הלקוחות וניסו לבוא לקראתי . אך אליה וקוץ בה נדרשתי לשלם 50% על החלקים + עלות העבודה של המוסך כמובן לא הסכמתי.וכך נסעתי עד הק"מ 105000 לטיפול ושוב העלתי את הבעיה של צריכת השמן ..מסתבר שהבעיה מוכרת לחברת סקודה ( אני במקביל התחלתי לתשאל בעלי סקודה מאותה שנת ייצור וראה זה פלא אכן הבעיה אצל כל המתושאלים אכן קיימת אותה בעיה ) לאחר הטיפול האחרון החברה לקחה אחריות וטיפלו במנוע ( בתקווה שהכל כשורה )
בינתיים מההתראה הראשוה ועד 106500 ק"מ קניתי שמן מנוע על חשבוני זה בערך כ-2000 שח . למותר לציין על עוגמת הנפש מכל המצב שכל שבוע לבדוק את מצב השמן.
עד כאן התאור המלא של השתלשלות העניינים .
וכעת השאלה האם יש לי עילה לתבוע את החברה על כמות השמן שקניתי על עוגמת הנפש וכל הזמן להיות בחרדה שמא האשה תתקע עם חוסר שמן במנוע ולא תדע מה לעשות.
נ.ב על אף שעשיתי טיפול 105000 ושילמתי מחיר מלא נאלצתי לשלם שוב לאחר הטיפול במנוע.
מבקש יעוץ מה עלי לעשות בנידון
בתודה מראש
ישראל